Just nu i Brisbane @ YHM Hostel Brisbane

Någon frågade igår varför jag bor på hostel och om det var för att leva billigt. Nej jag kan bo på hotel om jag vill, men jag vill inte. Kan hälsa att om man reser ensam så blir det väldigt ensamt om man bor på hotell (testade det i Guatemala). På ett hotell ska man inte störa varandra, här är utgångsläget att man vill störa andra för att finna nya kontakter. Lära sig av varandra och höra om andras äventyr. Lika väl när man går på ett företagsmingel uppklädd i klackar och blus och byter visitkort/Linkedin profiler så möts man i baren/lobbyn på ens hostel i sina slitna shorts och sneakers och byter messenger/instagram-uppgifter för att senare kunna mötas upp på nytt när man är i samma stad igen. Fancy restauranger och kostymmingel får vänta till Japan och Tokyo i slutet av November!

Tillbaka till gårdagen då, landade på flygplatsen vid 8-tiden. Flygresan från Kina kändes kort då jag nästan sov igenom större delarna och nästan missa både middagen och frukost. Tur nog vaknade jag till och lyckades få mina matbrickor genom att säga till i sista sekund, kunde blivit en smärre katastrof att bli utan mat för en som alltid är hungrig! Hur som väl framme gick passkontrollen så fort att jag knappt noterat att jag passerat den – fick INGEN STÄMPEL då jag hade löst elektroniskt VISA då kommer från ”rätt” del av världen! Hmm, måste försöka lösa den där stämpeln på vägen hem! #katastrof

Bild lånad från Visit Brisbane

Dumpade väskan i bagagerummet, fick info om att det skulle bli 9 grader över normaltemp under dagen och vårens hittills varmaste dag, drog på mig bikinin och tog ett dopp i takpoolen. Klarade av att va i solen hela 40 min i sällskap av min bok innan det började krypa i kroppen efter upplevelse törst. Tog en promenad slutade med att jag hyrt en city-bike och tänkte att jag skulle hitta lite lunch i närheten… över en timme senare parkerade jag motvilligt cykeln då det var mer än högtid för lunch *oppsie*

Hittade en riktigt trevlig restaurang med utsikt över floden och njöt av maten och bruset från omgivningen. Några timmar senare tillbaka på YHM började jag känna att det var dags att hitta lite sällskap för att prata av sig lite. Kina bjöd inte på så många pratstunder, teckenspråk, peka, översättningsappar och leenden va det främsta kommunikationsvägen där. Hur som tog mig ner till baren/lobbyn och det visade sig va perfekt timing för lite Jenga i format XML, mat och en pubrunda med ett rätt stort gäng från hotellet. Lika väl som att vi lyckades med att representera hela jordklotet lyckades vi också representera en bred åldersgrupp japp den äldsta va 67 och den yngsta 19. Jag fick både prata och DANSA något som jag verkligen längtat efter!

Väl tillbaka för att sova där vid halv 2, så insåg jag att jag inte bäddat min våningssäng och att alla andra i mitt rum soooooov gott förut om Belgisk jetlaggad tjej som kommit några timmar tidigare. Jag måste sett ut som Zoë när hon bäddar i soffan hemma med alla kuddar när jag snurra runt och runt i min säng, ja överslafen såklart för extra utmaning. Hahahaha!

En trött, glad och jetlaggad Sue vaknade iaf inte fören vid 10 och klockan han med att bli 11 innan jag klättrat ner och gett mig iväg på kaffe jakt. 🙂 Ganska bra att va jetlaggad hemma hade jag vaknat 7 oavsett om jag lagt mig vid 22 eller kl 4 på morgonen..

Yaya, nog med skrivande för idag nu ska jag boka mitt nästa boende, åkter till Noosa imorgon (hoppas få till lite cykling där) för att senare ta mig vidare till Fraser Island för att bli dansa med vargar eller ja iaf se på Dingos och njuta av vacker natur a la vita stränder.

Då nätverket här är ja som det brukar va när man rester….kasst! 🙂 Jag kan bara bjuda på de bilderna jag lägger upp på min instagram @metalheadrunner så följer du mig inte där redan gör det om du vill 🙂

Ha en grymt härlig lördag!

Over and out! //Sue

(Visited 182 times, 1 visits today)